Seguretat augmentada ‘e’
Aquesta protecció evita que les espurnes o qualsevol altra temperatura de la superfície superior que es produeixin en situacions anormals i normals per les quals es certifica el motor. Els Ress de ATEX Dirigida corresponent a la Categoria 2 s’han de seguir:
- Les fonts potencials d’ignició com espurnes, flames, arcs elèctrics i altres fonts d’ignició no ha d’ocórrer.
- Llistat de carrers corrents elèctrics i fugues en les peces de l’equip conductores que podrien donar lloc cal evitar.
Per ser instal · lat a la zona 1, el motor ha de complir amb els requisits de la categoria 2 tot i que s’utilitzen a la zona 2. El gas explosiu penetra a l’interior del motor sense cap risc d’explosió pel fet que:
- Totes les peces de l’interior del motor no excedeixi la classe de temperatura per la qual s’aprova el motor
- En la situació anormal que el motor s’apagui abans que la temperatura a l’interior va arribar a la classe de temperatura del motor
- No hi ha riscos a tots els que les espurnes es produeixen pel fet que el material seleccionat per als components rellevants, de disseny específic pel que fa a la connexió i els espais lliures de les peces mòbils. .
Normes relacionades amb ‘i’ el tipus de protecció: | |
EN 60079-0: 2004-03 | Material elèctric per atmosferes de gas explosives. Part 0: Requisits generals. |
EN 60079-7: 2003-08 | Material elèctric per atmosferes de gas explosives. Part 7: Seguretat augmentada “i”. |
EN 50014: June 1997 | Material elèctric per atmosferes potencialment explosives. Requisits generals. |
EN 50019: July 2000 | Material elèctric per atmosferes potencialment explosives. Més seguretat ‘i’. |
IEC 60079-0: 2004-01 | Material elèctric per atmosferes de gas explosives. Part 0: Requisits generals. |
IEC 60079-7: 2001-11 | Material elèctric per atmosferes de gas explosives. Part 7: Seguretat augmentada “i”. |
- A més dels anteriors, hi ha a Alemanya una recomanació per al mínim temps te sota el VIK Referència: März 1999. Aquesta protecció es defineix per: Classe de temperatura Te: El màxim temps de rotor bloquejat permès per al motor i s’utilitza per establir la “i” relay certificat que protegeix el motor. Aquesta protecció està garantida durant condicions de marxa normal, en condicions inferiors i en condicions anormals en cas d’una situació de rotor que passa després d’un període de funcionament continu. Augment de la temperatura: La durada màxima del temps te per proporcionar una compatibilitat amb el relé de sortida de tret ha de seguir al valor mínim definit per les normes de seguretat per a motors grans.
Classe de temperatura
• Te: El màxim temps de rotor bloquejat permès per al motor i s’utilitza per establir la “i” relay certificat que protegeix el motor. Aquesta protecció està garantida durant condicions de marxa normal, en condicions inferiors i en condicions anormals en cas d’una situació de rotor que passa després d’un període de funcionament continu.
Augment de la temperatura: La durada màxima del temps te per proporcionar una compatibilitat amb el relé de sortida de tret ha de seguir al valor mínim definit per les normes de seguretat per a motors grans