MGM
Reparació i venda de motors elèctrics MGM
Els motors autofrenantes M.G.M. són motors asincrònics trifàsics amb construcció tancada i ventilació externa.
El fre intervé quan falta alimentació i garanteix, a més de la precisió de la parada, la seguretat de la intervenció instantània en cas d’interrupció involuntària del corrent d’alimentació (suspensió en el subministrament d’energia elèctrica, avaries en les instal · lacions, etc.) .
El grup fre M.G.M. permet una frenada potent en ambdós sentits de rotació del motor sense lliscament axial de l’eix.
La utilització del motor autofrenant M.G.M. resulta, per tant, especialment indicada en equips d’elevació i translació, en màquines transfer, eines, en el sector tèxtil, de la ceràmica i l’embalatge, així com a totes les situacions en què la rapidesa i la precisió de la parada permeten reduir al mínim els temps morts que es deuen a la inèrcia, o bé de fraccionar el cicle de producció en parts establertes prèviament amb exactitud.
Els motors M.G.M. sorgeixen i es dissenyen per ser motors autofrenantes: el dimensionament correcte de cadascuna de les seves parts, la precisió en els acoblaments, la senzillesa i la robustesa que caracteritzen el grup fre, asseguren l’elevada fiabilitat del motor autofrenant MGM
En tota la gamma, la forma constructiva B3 toca de peus integrals incorporats a la carcassa; aquesta solució facilita l’estructura una important robustesa amb efectes extremadament importants per al motor autofrenant, que sol sotmetre a esforços importants durant les fases de posada en marxa i parada.
El material amb el qual es realitza la superfície de fricció no presenta amiant, assegurant a la vegada excel · lents prestacions quant a durada i parell frenante exercit.
Els motors se subministren amb grau de protecció IP54, els materials aïllants són de classe F.
A petició, es pot subministrar el motor amb grau de protecció superior (IP55 o IP56) i aïllament en classe H. Tots els motors M.G.M. són especialment adequats per a ser alimentats per inversor.
A petició es pot subministrar el motor amb sortint doble de l’eix i amb dispositius per mesurar la velocitat (dinamos tacomètriques) o la posició angular de l’eix (codificador).
Els motors autofrenantes M.G.M. estan repartits en les sèries BA i BM.
Sèrie BA
La sèrie BA es compon de motors asincrònics trifàsics autofrenantes amb grup fre alimentat en corrent altern.
A petició el grup fre pot subministrar amb alimentació en corrent continu amb el rectificador situat dins de la caixa de borns.
El rectificador està equipat amb dispositius de protecció contra les sobretensions i les emissions en radiofreqüència.
La sèrie BA inclou motors amb alçada d’eix entre 71 mm i 225 mm. Tots els motors de la sèrie BA es subministren de sèrie amb el cargol de desbloqueig manual del fre.
El ventilador de refredament dels motors de la sèrie BA i CF es troba entre el motor i el grup fre.
El àncora mòbil i l’electroimant tenen un nucli magnètic laminar per tal de reduir les pèrdues i permetre al fre intervenir amb extrema velocitat.
Les característiques a destacar dels motors de la sèrie BA són:
un temps de reacció molt reduït del fre tant a desbloqueig com en frenada, un parell frenante elevat, la constància en els temps d’aturada, la possibilitat de suportar una freqüència de cicles i una càrrega de treball molt alta.
Sèrie BM
La sèrie BM es compon de motors asincrònics trifàsics autofrenantes amb fre que funciona en corrent continu i alçada d’eix entre 63 mm i 160 mm.
L’alimentació del fre es produeix a través d’un rectificador situat dins de la caixa de borns.
El rectificador està equipat amb dispositius de protecció contra les sobretensions i un filtre contra les emissions en radiofreqüència.
El ventilador de refredament es troba a la part posterior del motor.
Les característiques a destacar dels motors de la sèrie BM són:
la silenciós extrema durant la frenada, la progressivitat en fase d’arrencada i aturada del motor, una important compacticitat per tamany.
A més, les sèries BA i BM poden realitzar-se en les següents versions:
-PV (BAPV, BMPV) que permet arrencades i parades progressives, especialment adequats per a moviments de translació
-F (BAF) amb disc de fre doble i parell frenante molt elevat
-SV, AV (BASV, BMAV) amb ventilació forçada
Rendiment
- A Europa, el Reglament de la Comissió 640/2009 adoptat el 22 de juliol 2009, especifica els requisits de disseny ecològic aplicables als motors elèctrics. En particolar, el reglament estableix els nivells de rendiment mínim que han de tenir els motors.
L’àmbit d’aplicació del Reglament EuP inclou motors d’inducció trifàsics de gàbia d’esquirol a 50Hz o 50/60 d’una sola velocitat, amb les següents propietats:
- Potencias de 0,75kW a 375 kW
- 2,4,6-polos
- Para servicio continuo
- Tensió nominal fins a 1000v
Els motors autofrenants están exclosos de la norma.
Els motors fre de les sèries BA i BM tenen una classe de rendiment IE1. Encara que els motors fre estan exclosos de la normativa EuP, sota comanda estan disponibles amb classe de rendiment IE2 o IE3 (sèrie BAX i BMX). En aquest cas s’ha d’especificar en la comanda com una variant de la versió estàndard.
Motores autofrenantes serie BA y BM
Tallers Soler. Venda i reparació de motors fre MGM a les províncies de Barcelona i Tarragona.
Amb tallers de reparació de bombes a Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès.